Søk i denne bloggen

19. september 2014

Ekspedisjon Jonsknuten


 Forrige helg var hele familien på en lenge planlagt tur til Jonsknuten i Buskerud fylke. 
Området har flotte turmuligheter for liten og stor, gammel og ung. Vi har vært der mange ganger men det er 20 år siden vi var der i samlet tropp. Troppen vår har nå vokst  og vi er så heldige å ha fått turglade og sporty svigerbarn.
Det var en fantastisk helg på alle måter, med et aldeles flott vær som en bonus. Det er faktisk første gang vi har vært på Knuten uten at det har blåst.
 Ungdommen startet turen ved Mildigkeit, i nærheten av Haus Sachsen. Vi gamle nøyde oss med den bratte oppstigninga til selve Knuten denne gang.


Kongsdammen, like før oppstigninga

Vel oppe, utsikt mot vest: Gaustatoppen

Troppen leker seg på toppen


 Selve oppstigninga er bratt men kort. Midtveis er det en lite flate med et vann. Flott sted å ta en pust i bakken - for oss som liker det :)
 Det tar en drøy halvtime å gå opp de 200 høydemeterne i jevnt tempo.

 Strikkeriene jeg har holdt på med de siste ukene var uhøytidlige premier/gaver til "barna".

On top of the world ;)

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Kjent navn, men Jonsknuten visste jeg fint lite om. Nå vet jeg mer. Takk for det. Måtte forstørre bildene dine for å få med meg alt.
Vi var også på fjellet på søndag, og det var omtrent ikke et vindpust.
Takk for hyggelig hilsen hos meg og god helg!

Klem fra Ingunn

Guri sa...

Så flotte bilder! Ser ut til å ha vært en flott tur :)

God helg! Klem :)

Lisbeth Bula sa...

Spreking:-)