Søk i denne bloggen

19. oktober 2013

Hola!

Da er vi tilbake etter én ukes husmorferie på Balearene, nærmere bestemt Mallorca. Varme i sjela og mykere i kroppen er vi klare til å møte vinteren.

Mallorca var en ny og hyggelig opplevelse; rent, pent og masse smilende mennesker! Språkmessig funket det dårlig med engelsk, men tysk kunne de alle som en! Så da var det bare å tørke støv av gamle gloser og lynlære seg noen nye. Tysk,spansk og noen engelske fra ryggmargen - det funka. Nesten. Stinn av nylærte spanske gloser spurte jeg ved hjelp av armer og bein om å få noen ekstra håndklær. Og håndklær fikk vi så det holdt. Samt - tjukke dyner på senga! Hehe, ikke rart stuepika smilte og lo fælt da jeg spurte og gestikulerte. Det var jo 23 grader om nettene!!

Ellers ble det sol og bad i Middelhavet, og bytur til Palma med obligatorisk besøk i katedralen La Seu.

Solitude


Strandliv

Kafébesøk i ett av Palmas trange smug







Magiske skyer


Katedralen i Palma, alterdelen

Fargerikt i en av Palmas gater
Jeg hadde med meg 400gr med garn av ymse kvaliteter nedover. Men strikka jeg no'? Neida, men kjekt å ha tilgjengelig sånn i tilfelle rottefelle. Noe av årsaken var nok at jeg lynstrikka denne genseren like før jeg dro. Armene var greit oppunder øra da jeg var ferdig, foråsidetsånn. Men genseren ble fin den, selv om jeg nok foretrekker rundstrikking av bol og ikke to deler slik som på denne oppskriften. Den er strikket i Drops Delight, str 1 år, og ellers fulgte jeg oppskriften slavisk.

5 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Vakre bilder! Høres absolutt helt ok ut med litt sydenferie nå...
God søndag!

BrittB sa...

Nydelige bilder fra Mallorca! Gleder meg til vi skal reise dit, men det blir ikke før i september neste år...det er ei stund til! :-)
Kjempesøt genser du har strikka!
Ha en fin søndagskveld!

Siddis back home sa...

Herlig med ferie i syden! Det var litt kaldere her hjemme! Flott genser du har strikket! Ha en fin uke!

Anonym sa...

Lurer litt på hvorfor du strikker barnetøy? Hilsen Ingrid

Hannesol sa...

Hei Ingrid! Hihi, ja nå kan du lure! Neida, jeg ble grandtante/gammeltante i sommer og dette var en dåpsgave :)