Søk i denne bloggen

27. oktober 2006

Heklede juleklokker



Jeg har heklet noen juleklokker over langen. I år forsøkte jeg flere forskjellige måter å stive dem på, men endte til slutt opp med sukkerlake (igjen). Jeg kokte opp 1 kopp vann og 1 kopp sukker, avkjølte det og dyppet klokkene oppi før de ble satt til tørk over små glass. Det er jo litt klinete da, men resultatet blir bra så da får en være fornøyd :-) Og nei, de blir ikke gule av sukker. Jeg ble litt usikker etter en diskusjon på HB så jeg fant fram noen fra ifjor for å sjekke.

3 kommentarer:

randi K design sa...

Kjmpesoete! Tenk det er bare 50++ dager til jul....

Anonym sa...

Supersøte! jeg bruker også kun sukkerlake til stivelse med godt resultat!

Anonym sa...

Heisan - jeg har fått så lyst til å hekle disse, og har letet over alt etter oppskrift.. Husker du fremdeles hvor du fant den? De hadde vært så perfekte... Hvis du fremdeles leser denne - kan du evt sende meg en mail? siltun@online.no

Takk!! -for inspirasjon!
God jul fra Silje T